Piaggio Beverly 350 Sport Touring Top Speed

Piaggio Beverly 350 Sport Touring Top Speed

  • Forums
  • Motoren
  • Motorscooters
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.

Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

  • Onderwerp starter Aboriginal
  • Startdatum
  • Tags
    sporttouring 350 Piaggio Beverly
  • Onderwerp starter
  • #1.526
Inderdaad een zeepert,maar gelukkig rijden er genoeg met volle tevredenheid op de 350,
je zal nog even geduld moeten hebben,gelukkig heb je een leenmotor,netjes van Roke,
ook al is een Tiger een wereld van verschil,maar je bent iig niet afhankelijk van OV,
hoop voor je dat je weer snel kan scooteren,want dat schakelen is 10 x niks.
mish
  • #1.527
Heee, ik heb een maand of 3 op een leenscooter van Roke gereden. Goede en serieuze dealer. Ben ook tevreden met de BV350, maar je moet wat geluk hebben. Tijdens het groot onderhoud op de brug bij Roke begon mijn waterpomp te lekken. Keerring was de boosdoener, maar hoeveel geluk kan je hebben he...

Ik sluit niet uit dat de volgende.... weer een BV350 zal worden. Scooter heeft gewoon veel plussen. Moet het natuurlijk wel goed doen... Hopelijk rij jij ook weer snel op je BV.

zuunig
  • #1.528
Hij heeft veel , mooier dan sh 300 , meer vermogen, betere wind bescherming, veel meer bagage ruimte onder het zadel.
soms wel problemen met keerring waterpomp. Het is natuurlijk een nieuw gemaakt blok waar de kinderziektes zo langzamerhand uit moeten zijn.

beverly 300cc blok heeft behoorlijk wat Chinese onderdelen er in zitten.
toch een ander blok dan mijn scarabeo 300cc piaggio blok. Olie pijlstok zit bij de beverly 300 ook aan de andere kant.
Ik blijf er toch maar liever vanaf van die beverly 300cc, ik heb het niet zo op die chinese onderdelen.
Taiwan onderdelen heb ik geen moeite mee.

Laatst bewerkt:
mish
  • #1.529
Hij heeft veel , mooier dan sh 300 , meer vermogen, betere wind bescherming, veel meer bagage ruimte onder het zadel.
soms wel problemen met keerring waterpomp. Het is natuurlijk een nieuw gemaakt blok waar de kinderziektes zo langzamerhand uit moeten zijn.

beverly 300cc blok heeft behoorlijk wat Chinese onderdelen er in zitten.
toch een ander blok dan mijn scarabeo 300cc piaggio blok. Olie pijlstok zit bij de beverly 300 ook aan de andere kant.
Ik blijf er toch maar liever vanaf van die beverly 300cc, ik heb het niet zo op die chinese onderdelen.
Taiwan onderdelen heb ik geen moeite mee.

Ik wist niet dat er nog verschillen in het quasarblok zitten

zuunig
  • #1.530
In ieder geval zit de olie pijlstok bij de beverly 300 aan de andere kant,
wat onderdelen betreft weet ik niet, ik kwam alleen op een beverly forum iemand tegen met problemen met de nokas en tuimelaar, en dat er meerdere onderdelen made in China in zitten. En mogelijk dat de beverly 300 in China in elkaar wordt gezet.
zeker weten doe ik dat niet. Zou ik niet blij mee zijn.

Piaggio beverly 300 BIG engine problem, experts please help! - Page 2

Laatst bewerkt:
Dandev
mish
  • #1.532
Ik neem het verhaal van de Beverly 300 wel mee in de overweging als ik tzt een andere aanschaf. De 300 staat zeker op mijn verlanglijstje, net als de Beo 300/ 500. Vind de 300 net wel iets fijner om te zien. Misschien wel weer een BV350? Mijn hart gaat ook sneller kloppen als ik een BMW 1200 gs zie hoor. Maar wat is een scooter toch relaxed. Geen koffers nodig, niet schakelen, helemaal uit de wind, zuinig, relatief goedkoop in aanschaf, onderhoudskosten zijn misschien ook wel lager. Heb begrepen dat de onderhoudskosten van een BMW scooter niet meevallen, hier heb ik mij nog niet in verdiept.
Dandev
  • #1.533
Ja ..dat Bmw duurder is in onderhoud ook al gehoord, en bij mij blijft het sowieso een scooter , lang leve de scooters.
  • #1.534
maxi scooter boven de 15000km per jaar word duur burgman ook. geloof dat t max goedkoopst is in onderhoud
zuunig
  • #1.535
Beste denk eentje waar je het meeste onderhoud zelf kan doen.
zuunig
  • #1.536
Mish, bij welke km stand denk je aan inruil? 100.000 km
en ga je nu zelf de olie en riem verversen?
  • #1.537
Mish, ik heb een BMW R1200RT en een Piaggio BV350.
Beide rijden geweldig, maar als ik er een moet weg doen, weet ik niet welke.
Voor het onderhoud is de BMW ruim twee keer zo duur.
En de Piaggio is er handig en ook heel snel.
mish
  • #1.538
Ok, klopt. Ik heb de 50.000 km beurt zelf gedaan. Olie vervangen, riem was niet nodig (was bij de 40k gedaan). Dr. Pulleys erin gelepeld, ed. Was leuk en leerzaam. Helaas was het schroefdraad van het oliedekseltje beschadigd waardoor ik hem niet meer goed aangedraaid kreeg. Roke had nog een nieuw dekseltje liggen en eronder gezet. Het is mij wel duidelijk dat een scooter ontzettend in waarde daalt als de kilometerstand boven de 40k uitkomt. Technisch heb ik nog ontzettend veel vertrouwen in de BV, voor mij gevoel is de 100k wel aan te tippen (klop klop). Waarde zal alleen maar verder dalen, waarom zou ik hem dan wegdoen? De BV350 is nagenoeg compromisloos, ik zou wat anders nemen om iets anders te nemen. Met alle plussen en minnen staat de BV350 bij mij nog steeds in de top 3. Het risico dat het motorblok een keer onherstelbare schade oploopt neem ik graag, ik verlies er niet heel veel mee. Bovendien is het vertrouwen er wel. Dus.... op naar de 100k en meer... :). Jij gaf aan zodra de ABS verplicht gaat worden uit te kijken naar een andere. Maar waarom zou je? De 300 heeft een goede reputatie, zorg wel dat olie op peil blijft. Ook jij zal niet het gedroomde bedrag voor de Beo krijgen. Staat zo'n 20k op de teller?

Ik schrik er wel van dat een BMW 2x zo duur in onderhoud is. Maar waar ligt dit dan aan. Reputatie is dat een BMW oersterk is, heb ook wel gelezen dat dit lang niet altijd het geval is. Is het pech of is er een patroon in onderhoud en reparaties te herkennen?

zuunig
  • #1.539
Nee ik kijk niet uit naar een nieuwe omdat er abs verplicht op moet zitten in 2016 bij de nieuw verkoop, alleen moeten ze de scooters zonder abs eind december al op blanco kenteken zetten.
en daarna willen ze meest die dingen met korting kwijt. Ik rij voor de lol en niet als het gaat regenen.
dus abs is voor mij geen must. liefst rij ik met droog wegdek.
Van de heijden in den Bosch heeft wel een mooie mat zwarte Beverly 300 staan met korting.
In Spanje met heel veel korting 3499 euro.
Die scarabeo 300 van mij heeft pas 19500 km er op in het voorjaar doe ik er even een nieuwe riem in. en kan ik weer lang vooruit.
mish
  • #1.540
Ik zie de BV300 idd staan. Peilstok zit toch gewoon aan dezelfde kant?
zuunig
  • #1.541
Nee , peilstok zit nu rechts, zoals bij de mp3 yourban 300.
Als ze zoals in Spanje de beverly 300 voor 3499 aanbieden in NL.
Dan ben ik wel bereid om mijn scarabeo 300 voor 1000 euro in te leveren.
Maar als ze een droomprijs durven vragen voor een nieuwe, dan wil ik ook een droomprijs voor mijn inruil.
Ik kan nog jaren vooruit met mijn scooter zonder veel kosten.

Ik had de scarabeo in de aanbieding van 5340 rij klaar voor 3990 euro rijklaar.
wereld aanbieding.
nog eens een keer zo'n aanbieding en ik wil wel gaan praten, en de mijne voor weinig wegdoen.

tijd dat piaggio weer wat gaat dumpen.

Laatst bewerkt:
Bulldozer
  • #1.542
Als ze nou in 2016 de niet abs modellen tweede hands verkopen, mag het wel denk ik, probleem opgelost!
zuunig
  • #1.543
Wat ze deden toen ze over gingen van euro2 naar euro3, was dat ze eind december de euro2 motoren op een blanco kenteken zetten zodat hij daarna in het nieuwe jaar in de winkel kunnen blijven wachten op een koper.
Als er dan een koper komt begint de 2 jaar garantie na de aflevering.
alleen ben ik bang dat er op je kenteken staat motor van december 2015, terwijl je hem misschien pas in april 2016 koopt. Dus later bij verkoop heb je een oudere dan gedacht, maar als je zo'n motor koopt met veel korting, en er veel jaren mee blijft rijden, is het geen probleem.
dit krijgen we ook weer als euro4 verplicht wordt.

dus ze worden wel nieuw en ongebruikt verkocht maar staan al december op kenteken.
Als de verkoop niet wil vlotte zullen ze met de prijs verder moeten zakken.

Zover ik kan vinden op het internet is vanaf 2016 euro4 ook verplicht.
maar ik vraag me af of de fabrikanten al zo ver zijn.
de nieuwe honda sh 300 heeft euro4, maar de rest??

Laatst bewerkt:
ferry34
  • #1.544
Ik vond mn BMW 1200 GS vreselijk zwaar en vooral topzwaar.
Motorisch sterk, maar de ESA achterschokbreker gaat meestal na 20-40.000 km al kapot en dat kost veel geld.
Zadel is zo slecht, kan je zo wegflikkeren en wunderlich kopen van 350 euro.

Zag laatst de onderhoudsrekening op het bmw scoot topic waar ik nogal van schrok, maar 2 maanden later was de rekening voor mn aprilia 300 ongeveer net zo hoog.
Maar bij mij was ook heel veel gedaan, maar bij die bmw ook.

Als ik moest kiezen tussen mn bmw en de scoot, dan blijft de scoot (en dat is ook gebeurd)

mish
  • #1.545
Nee , peilstok zit nu rechts, zoals bij de mp3 yourban 300.
Als ze zoals in Spanje de beverly 300 voor 3499 aanbieden in NL.
Dan ben ik wel bereid om mijn scarabeo 300 voor 1000 euro in te leveren.
Maar als ze een droomprijs durven vragen voor een nieuwe, dan wil ik ook een droomprijs voor mijn inruil.
Ik kan nog jaren vooruit met mijn scooter zonder veel kosten.

Ik had de scarabeo in de aanbieding van 5340 rij klaar voor 3990 euro rijklaar.
wereld aanbieding.
nog eens een keer zo'n aanbieding en ik wil wel gaan praten, en de mijne voor weinig wegdoen.

tijd dat piaggio weer wat gaat dumpen.


Jep, ik heb in 2010 mijn Beo 500 voor 4999,- aangeschaft. Prima deal. :Y
zuunig
  • #1.546
Ik ging toen kijken bij motoport Amsterdam voor een nieuwe atlantic 400 of 500 met 2000 korting, maar die was net verkocht. Koste dacht ik 4500 euro. Toen de scarabeo 300 gekocht.
Later nog wel een keer op een atlantic 400 gereden , maar ik was blij weer op de scarabeo te rijden daarna.
Ik heb liever een actieve zithouding.
Laatst bewerkt:
mish
  • #1.547
Jeeeh, kon ook de Atlantic 500 kiezen. Ik vind een 1 cilindermotorblok beter passen onder een type Beo/ BV.
zuunig
  • #1.548
Atlantic is meer voor onderuit gezakt lange aftanden afleggen op de snelweg.
Was wel een koopie 4495 euro .
Nu vragen ze in Spanje 3499 euro voor de beverly 300s en hier op de piaggio site 4950 euro.
Hier zit er wel bpm bovenop, maar geen 1450 euro.
Laatst bewerkt:
Bulldozer
  • #1.549
In Spanje zijn ze gewoon wat armer....
Laatst bewerkt:
  • #1.550
In Spanje zijn ze gewoon wat armer....
maar wel beter scooter weer :]

Vergelijkbare onderwerpen

  • Forums
  • Motoren
  • Motorscooters

Piaggio Beverly 350 Sport Touring Top Speed

Source: https://www.motor-forum.nl/threads/piaggio-beverly-sporttouring-350-met-abs-deel-2.368276/page-62

Piaggio Beverly 350 Sport Touring Top Speed Piaggio Beverly 350 Sport Touring Top Speed Reviewed by Erin on November 30, 2021 Rating: 5

Tidak ada komentar:

Diberdayakan oleh Blogger.
banner